... CUORE HAR EN NY KATEGORI.


Jag har skapat en ny kategori "Cuore frågar" - det innebär då jag ställer en fråga till dig + jag är nyfiken på ditt svar.

Anledningen till att jag valde frågan är att jag och Joey har diskuterat flera gånger om detta ämne, men ändå haft våra olika åsikter om just ämnet. Vad som händer efter döden, Joey tror bestämt att det blir helt svart efter döden. Ingenting lever vidare, enligt henne. Men för min del tror jag att man föds på nytt men då är "förra livet" givetvis bortraderad till 100%. Man föds på nytt som ett oskrivet blad, det är vad jag har alltid trott på.

Vad tror ni? Berätta. :)

Kommentarer om inlägget
D

tror samma som joey liksom helt svart;)

Lämnade en kommentar här den 2009-08-06 och klockan var 11:54:21 ♥
Joey

Hahah, jaa sorgligt att tänka så men det är sanningen. Vi är ej bättre än blommor, djur och allting som existerar så varför skall våran existens efter döden vara annorlunda?



Inte tror ni att en fluga får leva igen? Eller en blomma som vandrar runt i Nangijala?



Just det ;););)



Åh, jag vill ha fler kommentarer så att man får läsa hur andra tänker. :) Spännande ämne.



Pussis!

(Brr, din tro är lite läbbig. tänk om man föds till en negerunge :S eller en snubbe som får halsen avsågad :S)

Lämnade en kommentar här den 2009-08-06 och klockan var 14:57:40 ♥
Länk: http://crazyrhinos.blogg.se/
Syster

jag vet inte vad jag ska tro. Men vill tro att det finns något, att man kommer någonstans där allt bara är perfekt och man får träffa alla som gått bort igen. Vill verkligen tro att något likt paradiset finns efter döden :)

Lämnade en kommentar här den 2009-08-06 och klockan var 18:56:29 ♥
Länk: http://fackla.blogg.se/
Malin

Jag vet inte riktigt, kanske vi återföds?.. Att det blir helt svart känns för usch, gillar inte snack om döden.. :p

Lämnade en kommentar här den 2009-08-06 och klockan var 20:26:11 ♥
Eob

Hm, jag tror att det finns något men vet inte vad.

Lämnade en kommentar här den 2009-08-06 och klockan var 20:33:58 ♥
Länk: http://eobszone.blogg.se/
åsa

tror också att vi återföds..

men jag tror inte att minnen blir helt bortraderade. för ibland besöker jag en plats för första gången och då får jag en känsla av att jag varit där förut, samma sak med saker som jag aldrig sett tidigare :)

Lämnade en kommentar här den 2009-08-08 och klockan var 00:10:56 ♥
julia

tänker precis samma som åsa. jag gillar inte heller att prata om döden så mkt men ungefär så som åsa skrev :)

Lämnade en kommentar här den 2009-08-08 och klockan var 10:18:07 ♥
Länk: http://skrattkramp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (endast jag kan se)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0