... DET ENDA JAG SAMLAR PÅ

... är sanna/biografiböcker. Det är just dessa som läsas på det bästa sättet av mig för det är då jag drunknar i deras världar och får oftast känna hur de kände sig när det hände dem, vad de gjorde och så. Jag har inte köpt nån bok på väldigt länge så beställde jag hem tre böcker för bara 166 kronor.


Bild lånad: CDON.SE där jag beställer från.

1. A-6171: Jag överlevde Auschwitz:

"Den judiske pojken Ferenc Göndör växer uppi en liten by i Ungern på 1930-talet. En dag händer det som alla varit rädda för. Nazisterna förföljer judarna och fraktar iväg dem till koncentrationsläger. Ferenc får uppleva ofattbara grymheter.Detta är en sann berättelse om en människa som överlevde i koncentrationsläger."

2. Den dagen min dotter blev galen:

"Sommaren 1996 när Michael Greenbergs dotter Sally var 15 år blev hon från en dag till en annan manisk. Plötsligt var hans dotter som en främling för honom. Här berättar han insiktsfullt och smärtsamt om sommaren då hans älskade dotter Sally drabbades av en svår psykisk sjukdom."

3. Inspärrad:

"Teresa Coopers historia är hjärtskärande från första början. Hennes mor var psykiskt sjuk och hennes far var alkoholist, och Teresa omhändertogs redan som bebis.

Efter att ha tillbringat sin barndom i diverse hem, skickades hon till Kendall House i Kent. Det var innanför dessa fängelsemurar som hennes mardröm började. Inom tjugofyra timmar blev Teresa utsatt för den ökända inspärrningsmetoden, under vilken hon blev injicerad med farligt höga doser av sinnesförändrande droger och isolerad i kvarsittningsrummet om hon kämpade emot. Det var inte långt efter detta som det sexuella utnyttjandet tog sin början."

Det märks mycket tydligt vad jag gillar för böcker. Jag har svårt att förstå dom som inte KAN läsa sådana böcker eftersom de är totalt ointresserad av dessa. Jösses, alltså...

Kommentarer om inlägget

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (endast jag kan se)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0