MED och UTAN GRÅFILTER


Med gråfilter - Utan gråfilter på ISO 100.

Så mörk kan bilden bli om man har gråfilter och ISO nere på 100. Dock är det en värdelös bild eftersom den är brusig, jag skall ta bättre när jag är ute. Inte inne vid balkongsfönstret som jag gjorde. Ni kanske undrar vad filtret kan göra för underverk, eller snarare "effekt" om man ska kalla det så. Med den kan man skapa dramatisk moln, på ett konstnärligt sätt om man vill. Filtret är mer till för att minska ljusstyrkan utan att påverka färg. Det jag har är heltonat ND4.

Till exempel se » bild 1. bild 2. bild 3.

Ja, det var det. Jag visar när jag tar bra bilder. :) Fick också mitt CPL filter, den används till att ta bort ljusstrålar som återspeglas i t.ex vatten, fönster m.m vid vissa tillfällen. Ja, det var det.



Nåväl. Hörs!

Kommentarer om inlägget

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (endast jag kan se)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0