... FIRST ADVENT


Bild: Malva bakom juliga gardiner.

Hela huset och gården är dekorerade med julbelysningar och rödvita gardiner. Det är den mysigaste perioden under hela året. Speciellt där det finns en brasa om kvällarna. Det kommer att bli sjukt mysigt och avslappnande till jul då jag kommer hem igen, förhoppningvis den 23:e då min ledighet börjar.

Det har även målats om här i datarummet och gjorts om. Mysig färg i nougat, men datan sitter för tusan precis vid ingången och det är obekvämt. Speciellt för mig som inte kan se om någon kommer förbi eller inte, jag är lättskrämd när det gäller människor som dyker upp från ingenstans. Men jag respekterar mamsens ensak. ;)

Imorgon blir det att åka tillbaka ner till Stockholm och sedan på tisdag börjar jag jobba med barnen. Hoppas att min första vecka på Snäckbacken blir toppen.

Nåväl, godnatt på er!

PS. Frågestunden gäller fram till 1 december, så ös på med frågor. För nästa gång blir nog inte av på ett väldigt bra tag. DS.

Kommentarer om inlägget
Annica

fin blogg ;)

Lämnade en kommentar här den 2010-11-29 och klockan var 00:04:30 ♥
Länk: http://anniicanilsson.blogg.se/
bebis

fin blogg ;) mysigt m jul men inte när de e snöstorm ofan :D

Lämnade en kommentar här den 2010-11-29 och klockan var 01:32:10 ♥

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (endast jag kan se)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0