... "INTE UTAN MIN LAPTOP"


Photo by: Malin.


Jag råkar vara den som hellre bloggar på ens egen dator, inte på föräldrarnas dator eller pappas sovande feta laptop. Laddare till min laptop hade gått av och först idag smällde det tydligen till i hålet där laddaren ansluter till och började lukta som bränd plast. Det var då man sa adjö till den, och pappa får ha den än så länge. Inom kort kommer det en ny laptop, vilket betyder att jag kan blogga lite oftare nu. Det är ju nästan två veckor sen sist. Men nu när jag ändå bloggar, kan jag ju sammanfatta lite av påskhelgen och sen dess.


Elin och Peter kom torsdagskväll med deras katter, gissa om Gloria var lagom glad att få gå in till mig om morgorna och lägga sig runtom intill min famn. Under fredagen blev det grillning-premiär i trädgården, kycklingspett/kött/majs. Lördagen kom mormor och Linda över för lite påsklunch, sedan drog vi upp till Öregrund för att fota Peters Polobil vid havet till annons och sedan blev det lite mjukglass från glassbaren. Hoa & Peter glodde tillsammans i soffan på Real Madrid under kvällkvisten då efter vi kom hem - Peter ville att de både skulle ha matchtröjor på sig. Gissa om jag skrattade lite av skam... ;) Jag och Eli befann då i mitt sovrum för att fota henne och hennes stora gosiga mage. Bilderna ska jag sjävklart visa, men inte nu. :) Under söndagen sken solen ju riktig intensivt så vi alla var ute nästan hela dan. Elin, Peter och kattera åkte hem vi tretiden tror jag. Vid middagstiden var jag redan en kräfta. Tur nog hade jag tublinne på mig så det inte lämnade några konstiga vita fläckar. Hoa gillar tydligen mig mer när jag har lite fräknar nu. ;)


Igår for jag och Hoa ner til Uppsala för att titta runt lite på Gränby, därifrån fick jag med mig ett par zebraballerina skor från Indiska och tre nagellackar från Åhlens, en i Aprikosfärgen och resten var bara typ serum och förstärkande. Efteråt åkte vi och handlade mat åt föräldrarna. Idag har det bara varit lugnt och fotat lite på Volvofälgarna som Hoa skall sälja sen. Och tittat på datorer, jag har hittat en bra för ett rimligt pris. Det återstår bara at hoppas att jag faktiskt får köpa just den, för den är en riktig läckerbit också. ;)


Just nu stter Hoa och småpratar för sig själv då han tittar på Real Madrid mot Barcelona på trean, lite extra för honom då han får se matchen på en 50tum teve. Hur gulligt är inte detta? Jag skall strax ta och spela Cityville på Facebook, detta har Hoa faktist knuffat mig i och blivit beroende av. Så... Vi hörs nästa gång jag skriver.


Kommentarer om inlägget
Joey

Hälsa te han att Lionel är bäst som vanligt ;)

Real Madrid syns barnkalas ikväll ^^

Lämnade en kommentar här den 2011-04-28 och klockan var 01:15:42 ♥

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (endast jag kan se)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0