... DO WHAT YOU LOVE, LOVE WHAT YOU DO

Citaten såg jag tidigare idag på badrummets vägg hos syrran Linda, något klokt det.

Photo: Moa & hennes ungar. 10/8.


Idag var vi alla uppe i Öregrund för att handla presenter, till min syster Linda som fyller år idag och så hennes son, Rasmus på söndag. Till Linda köpte jag och Hoa en fin vit hylla med text "Amor Vincit Omnia" från en härlig liten butik där då jag vet att hon gillar vidsomsord och liknande väggsord. :) När vi väl kom hem, satte jag ned och klickade hem fyra böcker som ska användas under min studieperiod, resten beställer jag senare. Jag ska alltså plugga igen via Hermods, på distans den 22:a.


Jag ska plugga upp Svenska B, Samhällkunskap A, Religion A, Matte A och Psykologi A. De två förstnämnda börjar jag med sedan resten i slutet av oktober, tills 9 januari om jag håller i rätt tempot. Ni får allt önska mig lycka till, särskilt med matematik. Det finns ingen i familjen som är bra på det, inte konstigt att jag också är så himla kass på det! I värsta fall får Hoa bli min mattelärare. :) Ja, nästa vecka får det bli att handla pennor och skrivböcker. På något sätt ser jag faktiskt fram emot det, för att ha något att göra om dagarna och få plugga lite.


Ja, allt jag kan säga: Plugghäst, here I come. ;)


Kommentarer om inlägget
Syster

Lycka till! <3 Peter kan kanske hjälpa dig i värsta fall, han är rätt duktig på matte. Jag kan hjälpa dig med de övriga ämnena, hade bra betyg i alla dom :)

Lämnade en kommentar här den 2011-08-12 och klockan var 21:21:44 ♥
Länk: http://fackla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (endast jag kan se)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0