... DAGENS VILL HA: FISHEYE-OBJEKTIV


Photo: Via iphonen, instagram.


Idag råkar det vara en söndag, som får tiden att gå extra långsammare och det finns inget bra som går på teven, vissa kanaler hänger sig så teven kan man strunta i just nu. Istället sätter jag mig framför datorn och uppdaterar bloggen lite, med en av bilderna jag tagit under veckan med iphonen.

På sätt och vis känns det mer roligare att fota med iphonen just nu, då behöver det inte vara felfritt liksom. När man använder kameran, känner man en viss press på sig att det måste bli bra och typ felfritt. Men på tal om kameran, har jag funderat länge på ett fisheye-objektiv. För er som inte vet vad den är, så titta på detta exempel vad objektivet kan göra i en bild. Alltså en extrem vidvinkel på ca 220 grader. :) Men att skaffa den väntar jag nog några veckor till, sedan får vi se. :)

Igår flyttade en av kattungarna, Robin, till ett nytt hem. Det kändes sådär lite sorgligt men Adolf verkar ta det bra och leker gärna för sig själv, eller så med oss på övervåningen. Det blir extra mysigt när Adolf myser i sängen och spinner när man klappar honom. Imorse klättrade han uppför mina byxor då jag höll i skålen med mat, det gjorde lagom ont men man är van eftersom varje kattunge typ alltid gör så. :)

Imorgon blir det nog Thuns med Hoa, för att titta efter kläder att ha till filmgalan. Jag ska ju vara fotograf på filmgalan och så måse jag ju ha rätt kläder för det, jag hoppas att jag hittar något därborta för annars vet jag inte hur jag ska göra, haha. :) Ha det så bra så hörs vi någon dag.


Kommentarer om inlägget

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (endast jag kan se)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0