... VARFÖR HETER DET BLOND NÄR DET ÄR BRUNT?

Hela morgonen befann jag mig under täcket medan Nova envisades med att sova så nära som möjligt intill mig. Sedan vaknade jag av att hon tuggade sönder min dödskalle-kudde, en bit med bomull som hängde utanför. En snäll hund, va? Hon gjorde nog det med flit för att jag skulle vakna...

Idag blev det en tur upp till Öregrund för att gå in på hamnfrisören för att fråga efter färgen till mitt hår. Jag har ju inte färgat håret på (om en vecka) exakt sex månader och det innebär en rejäl utväxt som ni säkert har förstått. Mina toppar är sjukt solblekta och jag känner nästan mig som en ginger.

Så jag ville färga så att resten av håret smälter ihop med utväxten. Efter en stunds forskande i mitt hår och svaret var färgnummer 7 eller 8. Det var det man behövde veta, man kan inte veta det utan att fråga en frisör. ;) Olyckligvist hade de inte just denna färg hos dem så det fick bli att köpa på en annan affär, och hittade... Blond, nummer sju. Nummer sju är blond. Blond. BLOND. Jag har lite svårt att förstå varför det heter blond när det är brunt? Men iallafall, det är denna färg som står i köket och väntar. Imorgon blir det att fräscha upp håret! Önskas före och efterbilder?

Nu vet ni att blond betyder inte blond...

Kommentarer om inlägget
bebis

jaaa, jag önskar före och efterbilder ;) puss

Lämnade en kommentar här den 2010-08-26 och klockan var 01:12:50 ♥
Soha

haha så kul min kompis har pratat om den hårfärgen hela dagen :P

Lämnade en kommentar här den 2010-08-26 och klockan var 18:22:38 ♥
Länk: http://scheffi.blogg.se/
steffi

hej , fin blogg du har , besök gärna min blogg och släng in några kommentarer :)

PS.gillar din blogg och din desing <3

Lämnade en kommentar här den 2010-08-26 och klockan var 18:54:28 ♥
Länk: http://steffilatina.blogg.se/
Malin A

Det är konstigt det där med nyanser.. En frisör sa till mig att min riktiga färg är mörkblond, fast jag tycker att det ser ut o va brunt?.. Färgnyanserna är inget som vi vanliga dödliga fattar :D

Lämnade en kommentar här den 2010-08-27 och klockan var 13:53:53 ♥

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (endast jag kan se)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0