... "DITT HÅR VÄXER ALDRIG!"

Bild: Februari 2009.

Jag minns inte när jag vaknade upp i denna säng här, i Sollentuna på en lördagsmorgon sist. Jag hade sovit så gott att jag vaknade någongång tidigt imorse i mitt eget dregel. Mysigt det, haha. Men trots dreglet så var det skönt! Syrran och Peter var iväg på ett frisörbesök och klippte sig. Gissa om jag kände mig ful i håret när de kom hem sådär fräscha och snygga i håret! Jag får vänta tills jag får en tid med Jessica, om hon ens kan klämma in en tid under jul. Mitt hår behöver verkligen förnyas lite. Mitt hår har inte rörts (förutom luggen) av saxen sedan mars och ingen färgning sedan augusti. :) I soffan sa syrran:

"Fan, ditt hår växer aldrig!"

Det har hon fan rätt i. När jag är nyklippt så växer det sjukt snabbt, och så fort det har vuxit strax efter axeln så stannar det där. Varenda hårstrå ligger bara där och topparna blir slitna. Måste jag klippa mig varje månad om det ska växa fort och inte hinna att kluvna? Men som jag alltid har sagt, mitt hår växer i princip aldrig! Jag använder inte ens plattång, hårtork eller något utav detta. Jag använder Gliss Hair Repair varje gång jag duschat och jag borstar håret. Jag önskar att jag hade samma gen som syrran, då hennes hår växer som ogräs.

Men en dag har jag nog långt hår när jag minst anar det. Hoppas jag?!

Kommentarer om inlägget
Malin

din text är vit för mig i min dator.. ;S

men annars brukar det vara så för vissa, håret stannar bara vid en viss längd.. men försök ha tålamod och klipp då och då kanske?



känner några som har samma problem som dig men vissa har lyckats få långt hår tillsist.

Lämnade en kommentar här den 2010-12-19 och klockan var 23:10:34 ♥
spammalin

men nu när jag kommenterat så blev texten svart! .. öh

Lämnade en kommentar här den 2010-12-19 och klockan var 23:11:03 ♥
Tina

Borsta ej håret då det sliter på håret :) Och, egentligen spelar det ingen roll om man använder superbra schampoo, det reparerar ej håret helt pga att håret är dött vävnad. Äckligt, men så är det med hår :)

Lämnade en kommentar här den 2010-12-25 och klockan var 16:04:45 ♥

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (endast jag kan se)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0