... SKYNDA ATT ÄLSKA



Boken fick titeln eftersom det var första, enda och sista gången Alex hörde sin pappa sjunga.

"Skynda dig, älskade,
skynda att älska,
dagarna mörkna minut för minut,
snart är den blommande sommaren slut"

Boken "Skynda att älska" är absolut en av de bästa jag någonsin läst. Den berörde mig djupt och ända sedan sida sexton har det inte funnits ett par ögon torra. Hela boken var väldigt rik på att ge tydliga bilder och detaljer av ens minnen. Den får en att tänka, att man ska uppskatta dem man har vid ens sida och att man ska leva i nuet utan att tänka vad som händer i framtiden. Hur en dödsångest tar på en var så sorglig. Bilden på framsidan är en alldeles perfekt bild till hela berättelsen...

Det fanns en stycke som kändes hårt:

"Jag betraktade sköterskan som reste upp från sin stol. Hon gick bort till pulsmätaren. Jag såg hur hans puls sjönk.

64
57
52
46
39

Siffrorna rasade i allt snabbare takt."

Det är en bok, som alla borde läsa. Men jag kan inte lova att ni kan hålla era ögon torra...

Kommentarer om inlägget
jiin

nyfiken på denna bok :) ska försöka någon gång läsa den.

Lämnade en kommentar här den 2010-03-03 och klockan var 18:28:02 ♥

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (endast jag kan se)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0