... MIN LILLA RESA GENOM


Bild: Converse rules!


Uppsala, Enköping, Örebro, Vänersborg, Trollhättan, Gekås, Stockholm, Almunge, Norrtälje, Grisslehamn och Åland på en och halv vecka. Jag tog inte med kameran när vi var i Almunge eftersom vi shoppade och det där med Åland var helt spontant direkt efter. Men annars är jag väldigt nöjd med att ha varit här och där. Jag förkortar hela berättelsen.

I Uppsala & Enköping stod jag och undrade vart Malin var. Hon dök aldrig upp och hon vaknade upp först vid åttatiden men allting ordnade sig så hon kom fram en och halv timme efter mig. I Vänersborg & Trollhättan var man och slappade, festade, glott på filmer och umgåtts med sköna människor i ens lya eller vid vattnet. I Gekås var man på Ullared och shoppade åt mig och min familj, tillsammans med Malin och hennes föräldrar över 4 timmar. Jag var därborta i Vänersborg i sex dagar sedan var det dax att åka mot Stockholm, Åsa var snäll nog som erbjöd skjuts med bil till Örebro, med hennes föräldrar så jag hängde med. I Örebro stod jag på perrongen och väntade på tåget som skulle komma först om en timma. Inget problem och jag hade mina tidningar.

Vid tretiden anlände jag i Stockholm och tog pendeln till Sollentuna, där mötte min syster och Peter mig. I Stockholm har jag bland annat fått se deras nya lägenhet, varit hos syrrans chef och umgåtts, varit i deras gamla lägenhet i Märsta och städade, varit nere på stan med Veronica och åt kött + lite vin mot kvällkvisten. Sedan fick vi för oss att sticka till Almunge för att shoppa. I Almunge shoppade vi saker och kläder på Thuns med Charlottas familj. När vi var färdiga, föreslog Peter att åka Eckeröbåten till Åland... Varför inte? Så vi åkte iväg. I Grisslehamn fick vi stå i kö ett bra tag och svettas eftersom vi inte hade bokat. Vi kom in och åt räksmörgås, spelat lite på spelautomaten och shoppat lite på taxfree medan vi åkte till Åland och båten stannade kvar i Åland så åt vi bland annat biffstek med sallad och återigen till taxfree. Kvällen kom och vi kom tillbaka till Sveriges mark och åkte förbi Norrtälje, för att åka hem till Stockholm.

Slutligen blev det Östhammar att åka mot. Och här är jag. Hemma igen. Home sweet home. :)

Och till er som jag ska fixa blogg/header åt, låt mig vila från allting ett tag innan jag sätter igång igen! <3

Kommentarer om inlägget
malin

du har hunnit med mycket på en o halv vecka :)

Lämnade en kommentar här den 2010-07-31 och klockan var 21:47:59 ♥
ebruw

wow så mkt händelser bara under en vecka och halv ... olika städer wow haha

Lämnade en kommentar här den 2010-08-02 och klockan var 01:03:48 ♥
Länk: http://ebruuw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (endast jag kan se)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0