... 'CAUSE YOU'LL ALWAYS BE MY SUNSHINE


Nattens värme smeker mig i nacken, längs mina ryggkotor och jag låter mina egna långsamma andetag mot tomheten framför mig. Jag läser många gamla dikter jag skrev för 2 till 5 år sedan. Jag insåg nu att de skapar en tydlig bild i huvudet, av mina detaljande ord. Jag kunde skriva om ett enda ögonblick till en lång händelse.

Jag vet verkligen inte hur många texter jag har skrivit totalt under många år. Det kan vara flera hundratals, om inte mindre. Det finns dom som inte förstår hur man kan gilla att skriva det eller ens att läsa. Det är väldigt få vänner i mitt liv som faktiskt också gillar det. Men jag antar, för dom som inte gillar att läsa eller skriva - det är bara en intresse som aldrig kom.

Jag har lagt upp denna av mig förr, men en gång till skadar nog inte. Till er alla med mörka dagar nu när hösten är här:

Likt en sol som strålar
Som du dit målar
I din värld är det du som ålar
På marken, där du vrålar

Att livet kan vara kass
Men ta ett åkpass
Med cirkus, då får du se hur härlig livet kan va
Vad du än sa

Du strålar, precis som en sol
Du är mer än bara cool
För när ditt magiska leende
Strålar, då är det ett storleende
Som fångar oss alla

Som jag sa, när du är i mörkret
Ta ett åkpass, med ett leende brett
Då får du se hur härlig livet kan va
Så glöm allt vad du än sa

Du kan inte va vass
Mot livet, så ta ett åkpass

Ta ett åkpass
Ta ett åkpass

Gör det, och vara en sol som alltid strålar

Kommentarer om inlägget
Martina

Fin bild!

Lämnade en kommentar här den 2010-09-12 och klockan var 10:44:12 ♥
Länk: http://loveliii.blogg.se/
Sara Rasmussen

jag älskar bilden!

Lämnade en kommentar här den 2010-09-12 och klockan var 16:08:00 ♥
Länk: http://unikii.blogg.se/
SSaRRaHH

fin höst bild =) allt bra

Lämnade en kommentar här den 2010-09-12 och klockan var 17:23:44 ♥
Länk: http://klarahs.blogg.se/
Cuore

hihi, tack alla som gillar bilden ;)

Lämnade en kommentar här den 2010-09-13 och klockan var 00:30:38 ♥
Länk: http://cuoresphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (endast jag kan se)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0