... MITT LIV I SATELLIT

Jag kom bara på en idé, att visa vart jag har levt under alla dessa år och för att jag inte har så mycket att göra just nu så kör jag på nu.


Bild: Nypongatan, Öregrund under satellit i hitta.se

På Nypongatan i Öregrund är där jag bodde när jag föddes den 22 februari 1988. De gula radhusen. Men jag har tyvärr inte en enda minne av detta när vi bodde där. Så jag har inga ord. :)

Bild: Västerlund, Gräsö under satellit via hitta.se

En barndomsplats man sent ska glömma. Huset pappa byggde (svarta taket), havet som låg precis vid och stallet (L:format) där jag hoppade i hö. Den där stora granen jag gärna lekte under (granen söder om huset, vid vägen) och så ängen framför huset brukade mammas hästar stå och beta om dagarna. Det är iallafall i Västerlund jag minns mina första minnen. Hit flyttade vi sedan, först i en liten stuga uppe på kullen (norr om svarta taket) som jag har inget minne av förrän i huset. Det finns mest bara goda minnen. Det är en plats som blir kvar och förblir det i mitt hjärta och mina minnen.


Bild: Sundsborg, Gräsö under satellit i hitta.se

En plats där jag ofta lekte med hörande vänner, nära till allt. Små barndomsförälskelser, hemliga pussar på lekplatsen eller att cykla varje dag och komma hem med blodiga knän + armbågar att man till slut har knä- och armbågskydd. Under tiden vi bodde där, hade jag börjat tvåan på Manillaskolan och hunnit blivit attackerad av två hundar att jag blev så sårig och blågul. Vi bodde där bara i ett litet tag innan vi flyttade upp till Norrboda.


Bild: Norrboda, Gräsö under satellit i hitta.se

Långt upp i norr, in i skogen men ingen insyn från grannar. Lite privat fick vi ju, haha. Många goda minnen det.  Tror faktiskt att det är pappas gamla röda volvo som står i bilden, haha. Många kattungar har fötts på denna plats. När vi flyttade in, fanns det en vildkatt som vi gav namnet Sotis till. En helsvart rund katthane med sex tassar, därav vår gamla katt Litla fick i arv av. :) Vi tog hand om honom i några år tills han försvann. Djur kom , djur dog och djur såldes. Midsommarsafton 2008 firades på denna plats, ett gäng folk var riktigt nöjda minns jag. Haha. Jag orkar inte komma på något mer om Norrboda. Vi bodde iallafall här över 10 år, tills 2008.


Bild: Baronbackarna, Örebro under satellit i hitta.se

Självklart ska jag uppge min första lägenhet, i Örebro. En mysig 2:a som jag älskade, även om det blev aldrig 100% klart innan jag var tvungen att flytta hem efter 2 år. Ett område jag trivdes i, med många sköna grannar. ;) Augusti 2007- Juli 2009.


Bild: Björnäs, Östhammar under satellit i hitta.se

Ett hus som är mycket större än alla hus vi bott i. En större mark. Ett större garage. Ett större stalle. Och äntligen återigen på fastlandet! 9 km till Öregrund, 9 km till Östhammar. Vi har iallafall alternativ nu och en timme närmare till allt. Från förra hus fick man förbereda sig att stressa och åka 20 minuter innan färjan går, för att hinna med färjan som går till fastlandet. Nu behöver vi inte det, så himla skönt. Nu när jag reser iväg ibland och så, så är busstationen bara 15 minuter bort. Hit flyttade vi iallafall 2008 och nu har det redan gått 2 år. Det finns fortfarande mycket kvar att måla om, ändra och renovera. Jag har iallafall nästan "egen övervåning" då ingen bor på övervåningen utom jag, när jag bor hemma.

Var det intressant och se hur det ser ut för varje område jag har bott på? ;) Att bo på landet om somrarna och vintrarna är mysigt. ;) Dags och godnatta nu då jag ska jobba 9-18 imorgon. Godnatt!

Kommentarer om inlägget
Syster

Tror bara vi bodde i Sundsborg en kortare tid, bara typ ett halvår eller något. Känns som längre men tror inte det var så länge egentligen :) fråga mamma :)

Lämnade en kommentar här den 2011-01-24 och klockan var 07:52:15 ♥
Joey

Kul o se var du bott :)

Lämnade en kommentar här den 2011-01-24 och klockan var 13:35:06 ♥

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (endast jag kan se)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0