... NÅGONSTANS I VINTERLANDET


- gammal bild, från förra året.

Någonstans i vinterlandet sitter jag ensam hemma i huset medan föräldrarna är ute och handlar julmat + tydligen hämta nån julklapp eftersom jag inte fick följa med, haha. Systersönerna har precis varit här och spelat WII, de ville också ha ett eget + deras kompisar hade eget. Mamma fick säga något likadant som:

"Säg då att mormor har ett!"

Haha, snacka om en cool mormor dom har kanske? Haha. Nåväl, blev i allafall väckt vid 09.15 då morsan inte fattade ett dugg hur man sätter på WII så fick jag snällt kliva upp och hjälpa. Piggheten dök då upp, måste ändå träna på det då jag inte alltid känner av min extrema väckarklocka...

Angående frågan i inlägget om ni kunde tänka er mig som lärare, jag ställde frågan eftersom jag ska i princip vara det fr.o.m januari. Inte precis en lärare kanske men jag ska börja jobba ett par timmar per vecka på Vretaskolan i Gimo med två barn i teckenspråk då de har en döv pappa som de inte bor tillsammans med. De ska inte behöva tappa kommunikation med sin pappa som bor i Stockholm, så därför ska jag jobba så att de inte glömmer det. Varför jag ens ställde frågan, är att jag har sagt att jag ALDRIG vill bli en lärare... Men ja, man ska aldrig säga aldrig, you know.

Ja... Nu ska jag ta och städa det sista på övervåningen. Hörs!

Kommentarer om inlägget

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (endast jag kan se)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0